31.12.2020
Byla vydána nová verze systému Cf Control - 1.46. Tato verze je určena pro všechny stávající, ale i nové zákazníky.
Změny a novinky ve verzi 1.46:
Externí záloha souborů
- Do systému byla přidána možnost externí zálohy souborů (fotografií, souborů firmy, záloh zařízení, souborů zákazníků a další) na externí servery poskytovatele systému Cf Control. Zálohy jsou na externí servery zasílány v zašifrované podobě, stejně jako zálohy databáze.
- Záloha souborů probíhá pouze jednou denně v nočních hodinách a to zcela automaticky.
- Nově je nabízeno několik úrovní zálohování databáze a souborů, všechny úrovně včetně ceníku za jednotlivé úrovně jsou uvedeny zde: https://www.cf-control.cz/cenik/#zaloha
- Zálohování databáze po dobu 14 dní zůstává zdarma stejně jako doposud.
- Díky zálohám souborů nepřijdete o svá data v případě poruchy hardware.
Zařízení & monitoring
- Konfigurace Mikrotik
- Byla upravena pravidla pro generování address-listů s přesměrováním / blokováním neplatičů a atd. Nově se address-listy přidají pouze jednou a následně se upravují. Dříve docházelo vždy k odstranění starých záznamů a následnému znovu přidání.
- V případě vypnutého firewall filteru se pravidla pro address-listy odstraní.
- Základní kontrola zadaných pravidel u zákazníka / zařízení. Systém při vyplněných pravidlech kontroluje, zda každý řádek začíná na lomítko nebo dvojtečku, které značí začátek příkazů v zařízení typu Mikrotik. Pokud jeden nebo více řádků začíná na jiný znak, je o tom administrátor informován.
- Propojení systému s aplikací Winbox
- Systém volitelně umožňuje propojení s aplikací Winbox.
- Administrátor si může zapnout funkci, která umožňuje vyvolání spuštění aplikace Winbox přímo ze systému Cf Control.
- Při aktivaci je možném nastavit, zda se bude administrátor na zařízení přihlašovat údaji zadanými u zařízení (FTP / API údaje), nebo jiným přihlašovacím jménem a heslem.
- Pro správnou funkčnost je nutné, aby si administrátor do počítače s Windows 10 importoval konfigurační skript, který nastaví potřebné registry v operačním systému Windows 10. Návod na nastavení je dostupný zde: https://www.cf-control.cz/data/winbox-navod.pdf
- Následně se v menu zařízení typu Mikrotik zobrazí položka „Otevřít ve Winboxu“. Pokud na tuto položku administrátor klikne, automaticky se otevře nové okno aplikace Winbox a administrátor je automaticky přihlášen do zařízení.
- Doplněny sondy pro zařízení UBNT AirFiber 24 (Tx Power, signál, teplota), ePMP 1000 / 2000 (CPU, signál, SNR, MCS) a Mimosa B24 (signál, SNR, teplota).
- Pro zařízení SDS MICRO DIN E bylo doplněno stahování dat pro grafy napětí (1 – 4), včetně možnosti sond na jednotlivé napětí.
- Podpora grafů statistik bezdrátového přenosu pro klientská zařízení Mikrotik 60 GHz.
Fakturace
- Editace položek faktury
- V systému je nově možnost kompletní editace položek faktury.
- Změna položek je možná pouze u nezaplacených (ani částečně zaplacenýc) faktur. Pokud je faktura stornovaná, s opravným dokladem nebo částečně / plně uhrazena, je možné měnit pouze základní parametry faktury, nikoliv položky.
- Při editaci je možné editovat jakékoliv položky krom položek ze skladu, zde je možné měnit pouze cenu, případně zboží navrátit z faktury zpět na sklad.
- Jednotlivé položky lze také mazat, případně přidávat položky nové, včetně zboží ze skladu.
- Vytvoření faktury / pokladního dokladu na kohokoliv
- V systému je možné vytvořit fakturu / pokladní doklad na libovolného odběratele, případně vystavit fakturu / doklad bez uvedeného odběratele.
- V případě možnosti zadat odběratele ručně je možné vybrat uložený kontakt v systému, případně zadat všechny údaje ručně. Firmy lze načítat dle zadaného IČ, adresu lze vyhledat (pouze ČR). Ručně zadaného odběratele můžete následně přidat jako nový kontakt pro pozdější použití.
- Zároveň lze vystavit fakturu / pokladní doklad bez odběratele, v poli pro odběratele tak bude prázdné pole.
- Fakturu s ručně zadaným odběratelem a emailem můžete zaslat na email. Současně bude odběratel upozorněn v případě nezaplacení.
- Statistiky počtu zákazníků a tržeb
- Do systému byly přidány nové statistiky zákazníků a tržeb.
- Systém nově eviduje nově přidané zákazníky a vyřazené / smazané zákazníky pro jednotlivé služby (internet dle typu připojení a IPTV).
- Systém také eviduje tržby za jednotlivé služby. Tyto tržby ale prozatím eviduje pouze z automaticky přidaných plateb / faktur. Pokud zákazníkovi služby vyfakturujete ručně nebo fakturu / platbu smažete, tak se to ve statistikách prozatím neprojeví.
- Nespárovanou platbu lze spárovat přímo k faktuře, bez nutnosti vyhledávat nejdříve zákazníka. Díky tomu je možné platbu spárovat k fakturám u vyřazených zákazníků a taky k fakturám s jiným / žádným odběratelem.
- Byly drobně upraveny priority při automatickém párování plateb k ještě lepší automatizaci párování.
- Pokud přiřazujete více plateb k jednomu zákazníkovi, jsou barevně označeny faktury, ke kterým již máte nějakou platbu přiřazenou.
- Statistiky plateb z faktur se nově počítají z jednotlivých úhrad. Dříve se braly pouze ze zaplacených faktur a data kompletního zaplacení faktury.
- Export faktur do účetního systému MRP – univerzální účetní systém (DOS) ve formátu DBF souborů.
- Možnost vytvoření opravného dokladu u faktury vyřazeného zákazníka.
- Úprava importu plateb z České spořitelny (George) ve formátu CSV.
Plánovač / úkoly / zakázky
- V plánovači se nově v URL adrese uchovává aktuální pozice a pohled. Při znovu načtení stránky je tak administrátor na stejném datu a pohledu, jako před načtením.
- Popis zakázky je zobrazen jen v případě, že je vyplněn.
- V zakázce je možné u zboží ze skladu nastavit jinou cenu, než je nastavená prodejní cena daného zboží. Při fakturaci a případné změně ceny zboží pro danou zakázku tak není nutné editovat prodejní cenu u zboží.
- Úkoly byly kompletně přepsány. Nově nejsou zobrazovány v dialogu, ale jako klasická stránka. Vzhledově a strukturou jsou podobné zakázkám. K úkolům lze nově přidávat soubory a fotky.
Služby
- FUP (Fair Usage Policy)
- Možnost pro nastavení FUP u internetového tarifu.
- FUP je možné nastavit u hlavního tarifu (nikoliv podřadného). Při aktivaci FUP u tarifu je potřeba nastavit limit dat (pro download v GB za období), období, na jaké je FUP aplikováno (den, týden, měsíc) a rychlost (download i upload), která bude zákazníkovi dostupná po aktivaci omezení.
- Systém každých 10 minut počítá přenesená data a v případě překročení aktivuje sníženou rychlost. Na začátku nového období opět automaticky nastaví původní nesníženou rychlost. FUP je možné aktivovat jak pro Queue Tree a Simple Queue, tak i pro PPPoE. Nastavení omezení pro daného zákazníka se provádí na zařízení Mikrotik, kde je pro daného zákazníka vytvářeno QoS, případně na Radius serveru při použití PPPoE.
- Při generování nové konfigurace na zařízení se vygenerují také pravidla pro FUP zákazníků, kteří mají aktivní omezení.
- Grafy přenesených dat nejsou aktivací FUP nijak omezeny a jsou stahovány korektně i po aktivaci FUP omezení.
- Zákazníkovi je možné omezení rychlosti po překročení limitu dat deaktivovat. Zákazník tak do konce období bude mít klasickou rychlost tarifu a nedojde k žádnému omezení. Na konci období se mu opět obnoví výpočet limitu dat.
- V systému je možné si zobrazit zákazníky s aktivním FUP omezením včetně informace, kdy došlo k omezení rychlosti. Administrátor je o aktivním FUP omezení zákazníka informován také v detailu a statistikách zákazníka.
- Byla odstraněna podpora pro staré API služby 4NET. Aktuálně je podporovaný pouze BackOffice.
- Doplněno automatické přihlášení do služby 4NET skrze autorizační proxy za pomocí BackOffice API.
- Upraveno chování při přidání služby 4NET u zákazníka, který již ve službě 4NET existuje.
- Možnost načtení nových základních balíčků ze služby Sledování TV.
- U internetového tarifu byl zrušen popisek tarifu. Tento popisek se nikde neuváděl a nebyl využíván.
- Při kopírování internetového tarifu se nově kopíruje i nastavení burstu a FUP.
- Oprava generování nové konfigurace, pokud vygenerování vyvoláte při změně parametrů tarifu. V případě, že byl tarif na desítkách zařízení, byl problém konfiguraci vygenerovat.
Zákazníci
- Předávací protokoly
- V systému byla kompletně předělána funkce předávacích protokolů.
- Systém nově uchovává i historii předávacích protokolů, nikoliv pouze poslední předávací protokol.
- Při každé změně propůjčeného zboží si může administrátor vybrat, zda má upravit poslední předávací protokol nebo přidat nový.
- Každý předávací protokol lze následně upravovat, a to včetně jednotlivých položek, které je možné libovolně přidávat / upravovat / mazat.
- Protokol lze jednoduše také smazat.
- Každý protokol je možné elektronicky podepsat, a to i vzdáleně.
- Starší platební kalendáře, předávací protokoly a dodatky jsou nově u zákazníka skryty a je možné je na vyžádání zobrazit. V seznamu dokumentů se tak lépe orientuje.
- K zákazníkovi je možné zadat libovolný počet štítků. V přehledu zákazníků se zobrazí pouze první 4, další jsou pak vidět v informační bublině.
- Vylepšená správa nastavení grafu přenesených dat (trafficu) a odezvy u zákazníka. U zákazníka je možné separátně nastavit možnost generování a zobrazení grafu přenesených dat (trafficu) a odezvy. U každého grafu je pak možné zvolit, zda se má zákazníkovi zobrazit v zákaznickém profilu.
- Při změně MAC adresy u zákazníka (nebo přidání / smazání) již nedojde k vygenerování kompletní konfigurace zařízení, ale pouze k automatickému nahrání změny na dotčené zařízení. Nedojde tak k odpojení všech zákazníků, jako se to děje při nahrání kompletní konfigurace.
- Přepsání obsluhy editace PPPoE parametrů zákazníka. Nově by mělo být uložení změněných parametrů PPPoE u zákazníka výrazně rychlejší.
- Při výběru volné IP adresy u zákazníka je zobrazena informace, z jakého interface / DHCP serveru / PPPoE serveru je daný rozsah.
- Při zrušení výpovědi zákazníka se v případě, že je zákazník již po konci výpovědi, odstraní automaticky z adress-listu a povolí se mu všechny IPTV služby.
- Upraveno generování pravidel při přidání nové veřejné IP adresy u zákazníka. Dříve se mohlo stát, že byla veřejná IP adresa zařazena před pravidla pro přesměrování na chybové stránky.
- Na smlouvě a dodatku (pokud nemáte vlastní smlouvu / dodatek) došlo ke sloučení IČ, DIČ a IČ DPH do jednoho řádku. Dojde tak k ušetření místa pro případy více poskytovaných služeb.
- Při změně sezonního připojení nebo pozastavení fakturace se automaticky povolí / zakážou IPTV služby.
- Systém označí zákazníky jako zakázané / povolené i v případě, že se při ručním zakázání / povolení nepodaří nahrát konfiguraci na zařízení.
- Přidána podpora více jak 255 podřadných smluv u jednoho zákazníka.
- U zájemce v sekci „Seznam zájemců“ je možné nastavit adresu bez čísla popisného.
Další změny
- Každému administrátorovi je možné přímo v systému zakázat přístup do systému, včetně přístupu do zařízení typu Mikrotik skrze ověření přes Radius server. Takto zakázaný administrátor dostane při pokusu o přihlášení informaci, že je jeho účet zakázaný. Administrátora je následně možné opět povolit.
- Možnost nastavit zobrazení posledního importu plateb firmy v platbách v zákaznickém profilu. Při každém ručním / automatickém importu se k firmě uloží datum a čas tohoto importu. Zákazník tak ve svém profilu vidí, kdy byly platby naposledy párovány pro případně ověření, zda jeho platba dorazila či nikoliv.
- V systému je možné nastavit separátně mazání starých příloh emailů a interních zpráv. Nastavit lze: neodstraňovat, případně odstranit po zadaném období (1 až 5 let). Funkce slouží k uvolnění místa na disku.
- U kontaktu je možné zadat také titul před a za. V případě firmy není nutné zadávat jméno. Telefon není vyžadován.
- Přidána podpora pro WebP obrázky.
- Možnost globálně nastavit povolení zobrazení grafů přenesených dat (trafficu) a odezvy v zákaznickém profilu.
- Možnost globálně nastavit zakázání zobrazení IP adres v zákaznickém profilu. Zákazník tak neuvidí své IP adresy ani nebude moci požádat o novou IP adresu.
- Přidána podpora pro formulář ČTÚ ART 202.
- Změna formátu GPS souřadnic. Původní formát nedokázaly rozpoznat mapy.cz ani Google mapy.
Opravy systému (opravy byly implementovány také do současné verze systému)
- Oprava exportu zákazníků, kteří nemají podepsán nějaký dokument.
- Oprava nemazání / nevyřazení zákazníků v případě, že mají dluh.
- Oprava zobrazení faktury pro neplátce DPH, kdy byla registrace částečně schována pod logem firmy.
Stávajícím zákazníkům bude / byla po dohodě aktualizace provedena automaticky zcela zdarma.
Pokud máte o systém Cf Control zájem, neváhejte si systém objednat nebo nás kontaktovat.
Demoverzi systému si můžete vyzkoušet zde.