26.03.2015
Byla vydána nová verze systému Cf Control - 1.23. Tato verze je určena pro všechny stávající, ale i nové zákazníky.
Změny a novinky ve verzi 1.23:
- Zařízení & Monitoring
- U zařízení typu Mikrotik lze nově stáhnout konfigurační soubor pro prvotní nastavení přímo z menu daného zařízení. V případě, že systém Cf Control detekuje verzi RouterOS instalovanou na zařízení, vygeneruje konfigurační soubor přímo pro instalovanou verzi.
- V sekci "Nastavení systému" je nově možné definovat, jaké informace monitoringu sítě budou automaticky zasílány administrátorům systému Cf Control. Nyní lze jednotlivě zapnout/vypnout monitoring: vysoké latence (ping), nefunkčnosti zařízení nebo výši packet lossu.
- U monitoringu lze nově vybrat přímo kontakt na administrátory, případně zadat dodatečná telefonní čísla nebo emaily.
- Kompletní optimalizace zobrazení všech grafů v systému:
- sjednocení všech grafů do stejné velikosti a rozložení
- načítání grafu na pozadí po zobrazení stránky
- zobrazení detailu grafu do dialogu místo načítání nové stránky
- nově nedochází ke generování nového grafu při změně MAC adresy a atd.
- u grafů trafficu byly ořezány špičky vzniklé výpadkem komunikace se zařízením nebo vynulováním čítačů (špičky v grafech jsou ořezávány nad hodnotou 1.5 krát větší než rychlost tarifu uživatele)
- Optimalizace struktury QoS v případě nastavení celkové konektivity u zařízení.
- Možnost nastavení "násobiče" (násobič vynásobí skutečnou rychlost tarifu tímto číslem, například pro pokrytí režie protokolu a atd.) rychlosti tarifů:
- v minulých verzích systému byl násobič defaultně nastaven na hodnotu 1.1
- nově lze defaultní hodnotu "násobiče" definovat v sekci "Nastavení systému" a dále je možné hodnotu "násobiče" nastavit u každého tarifu individuálně
- Možnost vybrat více hlavních routerů. Na všechny hlavní routery budou následně nahrávány všechny access-listy.
- Pokud je na zařízení nastaven NAT, nedochází ke generování access-listů na hlavní bráně, ale access-listy se generují přímo na zvolené zařízení.
- Přidána podpora zobrazení informativní hlášky v případě rušení meteorologických radiolokátorů CZRAD. Dostupnost v sekci Vysílače -> Akce -> Rušení radiolokátorů.
- Nové typy zařízení:
- AirOne+: monitoring Rx Level, Tx Power, MSE, teploty ODU a IDU, uptime a aktuální frekvence
- AirOne: monitoring Rx Level, Tx Power, MSE, teploty ODU a IDU, uptime a aktuální frekvence
- UBNT AirFiber 24: monitoring trafficu, Tx Power, Signal Chain 0 a 1, teploty, uptime a aktuální frekvence
- Fakturace
- Přidána podpora importu z ČSOB banky ve formátu GPC.
- Do automatického importu byla přidána podpora ČSOB banky pomocí IMAP protokolu.
- Změny v systému pokladních dokladů:
- u každé firmy je možno definovat řadu pokladních dokladů (v základu nastavena na YYxxxx, např. 150001)
- u platebních kalendářů se nově pokladní doklady generují v nové číselné řadě, nikoliv v řadě Yxx, kde Y bylo vždy číslo smlouvy
- ke každé faktuře, která je hrazena hotově, je možné vygenerovat pokladní doklad
- Fakturace: u každého uživatele je možné individuálně nastavit dopřednou / zpětnou fakturaci.
- Možnost označení stavu faktury: zaplaceno / nezaplaceno je možné nově přes editaci faktury s přednastaveným stavem zaplacení.
- Do bezhotovostních faktur je možné nově nechat automaticky vygenerovat QR kód s informacemi o platbě (SPAYD formát). Povolení generování QR kódu do faktur najdete v nastavení každé firmy.
- Při ručním vytváření faktury lze nově vybrat, zda zadáváte částky s nebo bez DPH.
- Platební kalendáře: v automaticky zasílaném email s přehledem končících předplatných uživatelů se nově nezobrazují zákazníci, kteří již mají vystaveno předplatné na další období.
- Při automatickém načítání plateb z emailu/API jsou existující platby zařazeny do speciální sekce (pod neurčené platby). Dříve byly tyto platby ignorovány.
- Všem uživatelům, kteří jsou v prodlení s platbou, je nově možné jedním kliknutím myši odeslat upozornění o nezaplacení.
- Uživatelé
- Statistiky stažených dat (TOP 10) nově nabízejí lepší možnosti filtrování. Nově je možné zobrazit více nebo všechny záznamy, případně zobrazit pouze statistiky pro download nebo upload.
- V systému je dostupná možnost automatického vygenerování konfigurace klientských zařízení typu Mikrotik:
- do konfigurace se promítají tyto proměnné: název uživatele s číslem smlouvy, IP adresa, SSID, DNS, hlavní brána a port pro webové rozhraní
- konfigurace je vygenerována jako RSC soubor pro snadný import do zařízení Mikrotik
- Kompletní změna hledání uživatele:
- rychlé hledání dle jména, čísla smlouvy nebo telefonu
- detailní hledání dle poskytovatele, jména nebo firmy, čísla smlouvy, telefonu nebo emailu, ulice a č. p., města nebo PSČ, rodného čísla, tarifu, vysílače, pouze s emailem nebo platící šekem
- k dispozici jsou 4 základní pohledy na data: standardní, deaktivovaní uživatelé, s končící smlouvou a ve výpovědi
- zrušení seznamu uživatelů dostupných skrze hlavní menu -> Uživatelé
- V nastavení je nově možné definovat celkový počet uživatelů zobrazených na stránce.
- U dodatku smlouvy je nově možné nastavit položku Poskytováno od, dříve byla tato hodnota nastavena na první den následujícího měsíce.
- Výkon a zabezpečení
- Optimalizace rozložení stahování dat ze sítě do více intervalů.
- Optimalizace zapisování dat na disk díky MEMORY tabulkám.
- Paralelní zasílání ICMP requestů do sítě.
- Změna hashování hesel uživatelů v systému. Nově se používá hashovací algoritmus BCRYPT $2y s parametrem cost = 12
- Použití bezpečnostních hlaviček Content Security Policy a XSS Protection.
- Vynucení komunikace skrze zabezpečený protokol pomocí hlavičky Strict Transport Security (HSTS).
- Další změny
- Ke každé firmě lze nově přidat soubory, které se zobrazí všem zákazníkům dané firmy.
- Byla vytvořena nová sekce Monitoring emaily. Monitoring emaily se tak nebudou zobrazovat mezi ostatními.
- Kompletní předělání galerií u zákazníků a vysílačů. Nově lze nahrát více fotek najednou na pozadí a přidat k fotkám popisek.
- Možnost odeslání zájemce pomocí SMS zprávy a také odeslání rychlé SMS zprávy administrátorům z hlavního menu.
- Do patičky všech generovaných dokumentů je možné zadat pouze jedno telefonní číslo.
- Nastavení kalendáře pro každého administrátora:
- lze nastavit defaultní pohled na kalendář (den, týden, měsíc)
- skrýt mnou vytvořené události, pokud nejsou pro mě
- skrýt nepřiřazené události
- zobrazit pouze události pro vybrané administrátory
- U tisku událostí ze sekce "Plánovač" se nově zobrazuje adresa a kontakt na zákazníka nebo zájemce.
- Při zaslání nového emailu jsou zobrazeny pouze uživatelé s vyplněným emailem.
- Při výpadku jednoho z routerů, které zasílají data pro Netflow modul, je administrátorům systému zobrazena informativní zpráva o problému s Netflow daty na daném routeru.
- Další drobné změny a vylepšení.
Stávajícím zákazníkům bude / byla po dohodě aktualizace provedena automaticky zcela zdarma.
Pokud máte o systém Cf Control zájem, neváhejte si systém objednat nebo nás kontaktovat.
Demoverzi systému si můžete vyzkoušet zde.